صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
مجله علم نت
تکنولوژی آموزشی | راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی
فرزاد شنبه 22 بهمن 1401

روش های صحیح چیدمان دکوراسیون خانه

kitchen decorationاستفاده از کاغذ دیواری های فانتزی با طرح های عروسکی برای دیوار اتاق کودک پیشنهاد قفسه شیک می شود. حتما به میزان نور اتاق توجه داشته باشید که تاریک نباشد. اتاق کودک را با عروسک و اسباب بازی های متنوع تزئین کنید. از قرار دادن وسایل هایی که ممکن است سلامت کودک را به خطر بیندازد، در اتاق خواب پیشگیری کنید. اگر کودک بالای 7 سال است، هنگام چیدمان اتاق خواب حتما نظر خودش را نیز جویا شوید. بهتر است که در کنار وسایل های کودک در گوشه ای از اتاق میز تحریر و قفسه ای برای کتاب نیز قرار دهید این کار باعث می شود کودک به مطالعه تشویق شود. با رعایت موارد بالا می توانید بهترین دکوراسیون را در اتاق کودکانتان طراحی کنید که در طول روز و هنگام استفاده از اتاق خواب احساس شادمانی داشته باشند. حال زمان آن رسیده که به بررسی دکوراسیون مهم ترین قسمت یک خانه، یعنی آشپزخانه بپردازیم.

  • دکوراسیون داخلی سنتی
  • منحنی ها و اشکال ارگانیک
  • چیدمان اصولی
  • سبک آرت دکو
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • تنوع طرح و رنگ
  • یک استند سینیدار برای پرندهها در نظر بگیرید
  • حمام و سرویس بهداشتی

kitchen decorationاگر بخواهیم آن را ساده تر کنیم با گذشت زمان مدرنیته بودن یک نوع چیدمان دیگر مدرن به حساب نمی آید زیرا هرروز بر دانش و علم طراحی داخلی نیز افزوده می شود. به عنوان مثال، سبک دکوراسیون داخلی سنتی فرانسوی هم زمانی مدرن به شمار میرفته ولی در حال حاضر جزء دکوراسیون سنتی و کلاسیک به شمار میرود. این سبک دکوراسیون داخلی پس از انقلاب صنعتی در کشورهای پیشرفته امروزی ایجاد شده است. این سبک در چند دهه اخیر برای دکوراسیون منازل نیز به کار برده میشود. ولی در گذشته این سبک در دفاتر کاری، کارخانهها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار میگرفت. این سبک به کمک رنگهای گرم و تیره به فضا جلوه میدهد. فلز، شیشه و چوب موادی هستند که در این سبک بیشتر به کار برده میشوند. اکسسوری کم و ساده در سبک صنعتی دکوراسیون داخلی به کار گرفته میشود. سبک مینیمالیست حدود 10 سال میشود که رواج یافته است. سبک مینیمال همانطور که از نامش پیداست به کمترین چیز از هر المان برای دکوراسیون داخلی بسنده میکند.

سعی می شود که به بهترین نحو چیدمان آن ها صورت بگیرد.

kitchen decorationاما مسئله مهم تری در این میان وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. این در حال حاضر اکثر منازل به صورت آپارتمانی هستند. که این باعث می شود حساسیت و محدودیت های در این چیدمان وجود داشته باشد. برای دکوراسیون داخلی منزل معمولا هزینه های اضافی صرف نمی شود. تقریبا با هر آن چه که در منزل وجود دارد. سعی می شود که به بهترین نحو چیدمان آن ها صورت بگیرد. اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد یک چیزایی در دکوراسیون اصلاح شده یا تغییر کند. در چنین شرایطی شما باید بدانید که تا چه حد قصد هزینه کردن دارید. بر اساس آن موارد لازم و ضروری تهیه کنید. هر آنچه که اهمیت کمتری دارد را هم در اولویت های پایین تر قرار دهید. جدیدترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل براساس رنگ روز و همچنین ترند سال تعیین میگردد. جدیدترین طراحی داخلی خانه در سال 2022 از ترکیب سبز، آبی، آبی اقیانوسی یا سبز و خاکستری استفاده می کند و در برخی از طراحی ها از ترکیب رنگ های گرم مانند مرجانی استفاده می شود.

پاسخ این سوال در ادامه توضیح داده می شود.

افرادی که قصد استفاده از 2 دست مبلمان را دارند، در کنار مبل سلطنتی معمولا از مبلمان راحتی استفاده می کنند. اما چگونه باید این دو مبل را در کنار یکدیگر استفاده کنیم که تناسب دکوراسیون داخلی دچار مشکل نشود؟ پاسخ این سوال در ادامه توضیح داده می شود. همانطور که ذکر شد، چیدمان این 2 نوع مبلمان در منازلی که متراژ بالایی دارند، امکان پذیر است. بدین گونه که قسمتی از منزل دکوراسیونی سلطنتی داشته باشد و در آن مبلمان سلطنتی و وسایل های مجلسی قرار گیرند و قسمت دیگر منزل نیز به مبلمان راحتی اختصاص داده شود. به نوعی فضای نشیمن منزل به 2 قسمت تقسیم می شود، سلطنتی و مدرن. دکوراسیون مدرن بهتر است در قسمتی که تلویزیون قرار دارد، انجام شود و دکوراسیون سلطنتی نیز در راس محیط. افرادی که منزل کوچکی دارند، معمولا قسمت های مختلف خانه را با دکوراسیون های مدرن طراحی می کنند. در دکوراسیون های مدرن از مبلمان راحتی، مبلمان گرد یا تختخوابشو استفاده می شود.

رنگ سفید یکی از رنگ های خنثی است که به راحتی با دیگر رنگ ها به راحتی ست شده و هارمونی خوبی را به وجود می آورد؛ که بهتر است استفاده از این رنگ ها را در جزئیات مانند کوسن ها، تابلوهای هنری و … داشته باشید؛ به عنوان مثال اگر قصد دارید منزل خود را حالا هر بخش آن که می خواهد باشد؛ از رنگ سفید بهره ببرید؛ می توانید از کفپوش و مبل های جوبی، گیاهان سبز استفاده کنید. یکی از مزایای رنگ سفید و رنگ های روشن و کاربرد آنها در دیزاین منزل ایجاد فضایی بزرگ و دلباز و نیز روشن تر اشاره نمود. برای طراحی این بخش از منزل می توانید از رنگ سفید و همچنین در کنار و ترکیب با رنگ های دیگر استفاده کنید که این کارگیری می تواند موجب بزرگتر و روشن تر به نظر رسیدن آن شود. بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازمآرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت میشوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک میتوان چروکها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری میکند.

مطابقت مقیاس مبلمان به مقیاس یک اتاق بسیار مهم است.

kitchen decorationفرض کنید مبلمان صورتی رنگی را که در فروشگاه بسیار زیبا به نظر میرسد خریدهاید و به منزل منتقل کردهاید، حال میبایست طراحی چیدمان منزل را با توجه به آن انجام دهید. ین ایده که به دلیل خالی بودن فضای خانه طراحی دکوراسیون منزل را با مبلمان شروع کنید فقط منجر به انتخابهای اشتباه بعدی میشود. بهترین کار این است که دکور کردن منزل و خرید لوازم مورد نیاز برای آن را از اتاقهای خواب و کار خود آغاز کرده، سپس به پذیرایی بیایید و برای اجزای مورد نیاز آن تصمیم بگیرید. مطابقت مقیاس مبلمان به مقیاس یک اتاق بسیار مهم است. یک کاناپه عمودی به راحتی میتواند زیبایی یک اتاق کوچک را درهم بکوبد و صندلیهای سرگردان میتوانند در یک اتاق بزرگ گم شوند. قبل از اینکه شروع به طراحی دکوراسیون منزل کنید، طول و عرض هر اتاق که قصد دکور کردن آن رادارید، اندازهگیری کنید. در این اندازه گیری ارتفاع سقف و عناصری که میتوانند سر راه وسایل و اثاث شما قرار گیرند مانند ستونها، راهپلهها، رادیاتورها و…

بسیاری از اتاقها دارای کانونهای داخلی هستند. برای مثال: یک پنجره بزرگ با یک منظره، یا یک شومینه. اگر اتاق شما یک مرکز کانونی داخلی نداشته باشد، میتوان آن را ایجاد کرد. اگر میخواهید از یک اتاق برای مطالعه استفاده کنید، میتوانید قفسه کتاب را نقطه کانونی خود در نظر بگیرید. همچنین میتوانید از یک قطعه بزرگ از آثار هنری یا یک آیینه بزرگ به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. هنگامیکه نقطه کانونی را پیدا میکنید، اطراف آن تزئین کنید و از رنگ اصلی آن در عناصر بقیه اتاق استفاده کنید. استانداردهای اندازهگیری در طرح دکوراسیون بسیار مهم است و جزو بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون داخلی است. مطمئن شوید که تابلویی که بالای مبل خود آویز میکنید بیش از دوسوم اندازه مبل نباشد. یک فرش بزرگ کل سطح اتاق را میپوشاند، اما به یاد داشته باشید که باید فاصله ۱۲ تا ۱۸ سانتیمتری از گوشه دیوارها خالی بماند. این موضوع در طراحی، فضای منفی نامیده میشود؛ که ناحیهای است که توسط المانهای زیادی اشغال شده باشد.

kitchen decorationاین سبک تلفیقی از سبک صنعتی و روستایی است که طرفداران خاص خود را دارد. جالب بودن سبک روستیک این است که بیشتر از طبیعت الهام گرفته شده است. در دکوراسیون داخلی روستیک فضای داخل را مانند فضایی باز دکور میدهند. از رنگ سفید در دیوارها زیاد استفاده میکنند. استفاده از چوب، فلز، چرم و پوست در این سبک بیشتر به چشم میخورد. اکسسوریهای این سبک معمولا صنایع دستی محلی را به نمایش میگذارد. سبک ساحلی همانطور که نامش پیداست، از خانهها و فضاهای داخلی شهرهای ساحلی الهام گرفته است. این سبک در شهرهای ساحلی طرفداران زیادی دارد. در این سبک از رنگهای آبی، سبز و سفید بیشتر به کار برده میشود. استفاده از متریال ساحلی مانند حصیر در کفپوش، ظروف چوبی و… بسیار به چشم میخورد. گل و گیاه نیز در این سبک جایگاه ویژهای دارند. این نوع سبک، سبکی تجملگرایانه به شمار میرود که از وسایل هنری در دکور آن اغلب استفاده میشود. تابلوها در این سبک از دکوراسیون داخلی، اصل و گران قیمت هستند.

kitchen decorationباتوجه به نقوش و طرح های حکاحکی شده روی مبلمان کلاسیک، برای ساخت این مبل ها از چوب های مقاوم و بادوام استفاده می شود که در ماندگاری طولانی مدت مبلمان کلاسیک اثر می گذارد. انتخاب پارچه استفاده شده در مبل کلاسیک باید با دقت زیادی انتخاب شده و با تناسب زیادی با دکوراسیون و وسایل تزئینی منزل داشته باشد. معمولا پارچه های استفاده شده در این مبل ها گران قیمت، نفیس هستند و در طرح های متنوع مناسب با سبک مبل به کار می روند. به طور مثال از رنگ های معتدل و خنثی مثل خاکستری و کرم برای مبل ها استفاده کنید که جذابیت آن را دو چندان می کند. ترکیب رنگ هم ایده خوبی است؛ به طور مثال ترکیب دو رنگ آبی تیره و سبز یا رنگ بنفش و طلایی می توانند طرح های جالبی باشد که موجب جذابیت بیشتر مبلمان شما می شود. ست مبلمان کلاسیک بهتر است چنده نفره باشد؟

شاخه های نوری می تواند نور طبیعی یا انواع لوسترها باشد.

kitchen decorationنقش هر یک از آنها در زیبایی دکوراسیون داخلی غیر قابل انکار است. رنگ مبلمان، 30 درصد از فضای داخلی را تشکیل میدهد که باید با دقت بیشتری انتخاب شود تا همخوانی آن با رنگ دیوارها و اکسسوریها رعایت شود. سبک مبلمان هم باید با سبک سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند اکسسوری، طرح دیوارها، کف و غیره هماهنگ باشد. قاب عکس و تابلو روح زنده برای هر خانه است. اگر از آنها با رعایت تناسب استفاده شود، ارمغان آن به روح و سبک کلی خانه، صمیمیتی چند برابر خواهد بود. تابلوهای نقاشی، عکسهای معروف، تابلوهای خوشنویسی، تابلو فرشها و بسیاری از موارد دیگر که بسته به سلیقه و هماهنگی با دکور منزل باید باشد، گزینههای پیشنهادی خوبی برای زیبایی منزل به شمار میروند. نور و روشنایی از جمله فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی به شمار میروند. شاخه های نوری می تواند نور طبیعی یا انواع لوسترها باشد. نکته: تمامی مواردی که در بالا به آن از شاخه های نوری به آن اشاره شد، همگی در ایجاد یک فضای زیبا، دلفریب و منحصر به فرد نقش به سزایی دارند.

  1. تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد
  2. سفید گچی
  3. از وسایل هنری برای تغییر دکوراسیون منزل کمک بگیرید
  4. از دیوار متحرک کمک بگیرید
  5. انتخاب متریال برای فضاهای داخلی
  6. کمک گرفتن از نور
  7. از درهای آکاردئونی استفاده کنید
  8. مؤسسه طراحی داخلی بریتانیا

kitchen decorationهمچنین می توانید برای پوشش کف آشپزخانه از کفپوش ها و پوشش هایی با طرح چوب استفاده کنید. منظور از بافت در خانه، همان پارچه هایی است که در جای جای خانهی شما به کار رفته اند. از پارچه مبل گرفته تا پادری خانه، بافت آن محسوب می شود. انتخاب بافت های مناسب می تواند زیبایی را به خانهی شما بیاورد. همچنین به کار بردن بافت های ناهماهنگ، باعث شلوغ دیده شدن فضا می شود. اگر می توانید سبک طراحی مورد نظر خود را برای فضای داخلی خانه مشخص کنید، نصف راه را رفته اید! یک قانون ساده، استفاده از همان سبک بیرونی خانه یا نمای خانه است. یک سبک انتقالی یا ترانزیشنال با بیشتر سبک های معماری منزل مطابقت دارد. این سبک از طراحی، ترکیبی از مدرن و سنتی است. سبک دکوراسیون منزل انتقالی شامل استفاده از چوب های تیره ، سنگ ، رنگ های خنثی، گلی، آبی نفتی و سبز زیتونی به عنوان رنگ های برجسته است. مبلمان این سبک نسبتاً ساده است اما دارای طرح های زیاد می باشد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از طراحی ورودی اتاق خواب ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

روش های صحیح چیدمان دکوراسیون خانه

kitchen decorationاستفاده از کاغذ دیواری های فانتزی با طرح های عروسکی برای دیوار اتاق کودک پیشنهاد قفسه شیک می شود. حتما به میزان نور اتاق توجه داشته باشید که تاریک نباشد. اتاق کودک را با عروسک و اسباب بازی های متنوع تزئین کنید. از قرار دادن وسایل هایی که ممکن است سلامت کودک را به خطر بیندازد، در اتاق خواب پیشگیری کنید. اگر کودک بالای 7 سال است، هنگام چیدمان اتاق خواب حتما نظر خودش را نیز جویا شوید. بهتر است که در کنار وسایل های کودک در گوشه ای از اتاق میز تحریر و قفسه ای برای کتاب نیز قرار دهید این کار باعث می شود کودک به مطالعه تشویق شود. با رعایت موارد بالا می توانید بهترین دکوراسیون را در اتاق کودکانتان طراحی کنید که در طول روز و هنگام استفاده از اتاق خواب احساس شادمانی داشته باشند. حال زمان آن رسیده که به بررسی دکوراسیون مهم ترین قسمت یک خانه، یعنی آشپزخانه بپردازیم.

  • دکوراسیون داخلی سنتی
  • منحنی ها و اشکال ارگانیک
  • چیدمان اصولی
  • سبک آرت دکو
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • تنوع طرح و رنگ
  • یک استند سینیدار برای پرندهها در نظر بگیرید
  • حمام و سرویس بهداشتی

kitchen decorationاگر بخواهیم آن را ساده تر کنیم با گذشت زمان مدرنیته بودن یک نوع چیدمان دیگر مدرن به حساب نمی آید زیرا هرروز بر دانش و علم طراحی داخلی نیز افزوده می شود. به عنوان مثال، سبک دکوراسیون داخلی سنتی فرانسوی هم زمانی مدرن به شمار میرفته ولی در حال حاضر جزء دکوراسیون سنتی و کلاسیک به شمار میرود. این سبک دکوراسیون داخلی پس از انقلاب صنعتی در کشورهای پیشرفته امروزی ایجاد شده است. این سبک در چند دهه اخیر برای دکوراسیون منازل نیز به کار برده میشود. ولی در گذشته این سبک در دفاتر کاری، کارخانهها و مراکز صنعتی مورد استفاده قرار میگرفت. این سبک به کمک رنگهای گرم و تیره به فضا جلوه میدهد. فلز، شیشه و چوب موادی هستند که در این سبک بیشتر به کار برده میشوند. اکسسوری کم و ساده در سبک صنعتی دکوراسیون داخلی به کار گرفته میشود. سبک مینیمالیست حدود 10 سال میشود که رواج یافته است. سبک مینیمال همانطور که از نامش پیداست به کمترین چیز از هر المان برای دکوراسیون داخلی بسنده میکند.

سعی می شود که به بهترین نحو چیدمان آن ها صورت بگیرد.

kitchen decorationاما مسئله مهم تری در این میان وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. این در حال حاضر اکثر منازل به صورت آپارتمانی هستند. که این باعث می شود حساسیت و محدودیت های در این چیدمان وجود داشته باشد. برای دکوراسیون داخلی منزل معمولا هزینه های اضافی صرف نمی شود. تقریبا با هر آن چه که در منزل وجود دارد. سعی می شود که به بهترین نحو چیدمان آن ها صورت بگیرد. اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد یک چیزایی در دکوراسیون اصلاح شده یا تغییر کند. در چنین شرایطی شما باید بدانید که تا چه حد قصد هزینه کردن دارید. بر اساس آن موارد لازم و ضروری تهیه کنید. هر آنچه که اهمیت کمتری دارد را هم در اولویت های پایین تر قرار دهید. جدیدترین طراحی دکوراسیون داخلی منزل براساس رنگ روز و همچنین ترند سال تعیین میگردد. جدیدترین طراحی داخلی خانه در سال 2022 از ترکیب سبز، آبی، آبی اقیانوسی یا سبز و خاکستری استفاده می کند و در برخی از طراحی ها از ترکیب رنگ های گرم مانند مرجانی استفاده می شود.

پاسخ این سوال در ادامه توضیح داده می شود.

افرادی که قصد استفاده از 2 دست مبلمان را دارند، در کنار مبل سلطنتی معمولا از مبلمان راحتی استفاده می کنند. اما چگونه باید این دو مبل را در کنار یکدیگر استفاده کنیم که تناسب دکوراسیون داخلی دچار مشکل نشود؟ پاسخ این سوال در ادامه توضیح داده می شود. همانطور که ذکر شد، چیدمان این 2 نوع مبلمان در منازلی که متراژ بالایی دارند، امکان پذیر است. بدین گونه که قسمتی از منزل دکوراسیونی سلطنتی داشته باشد و در آن مبلمان سلطنتی و وسایل های مجلسی قرار گیرند و قسمت دیگر منزل نیز به مبلمان راحتی اختصاص داده شود. به نوعی فضای نشیمن منزل به 2 قسمت تقسیم می شود، سلطنتی و مدرن. دکوراسیون مدرن بهتر است در قسمتی که تلویزیون قرار دارد، انجام شود و دکوراسیون سلطنتی نیز در راس محیط. افرادی که منزل کوچکی دارند، معمولا قسمت های مختلف خانه را با دکوراسیون های مدرن طراحی می کنند. در دکوراسیون های مدرن از مبلمان راحتی، مبلمان گرد یا تختخوابشو استفاده می شود.

رنگ سفید یکی از رنگ های خنثی است که به راحتی با دیگر رنگ ها به راحتی ست شده و هارمونی خوبی را به وجود می آورد؛ که بهتر است استفاده از این رنگ ها را در جزئیات مانند کوسن ها، تابلوهای هنری و … داشته باشید؛ به عنوان مثال اگر قصد دارید منزل خود را حالا هر بخش آن که می خواهد باشد؛ از رنگ سفید بهره ببرید؛ می توانید از کفپوش و مبل های جوبی، گیاهان سبز استفاده کنید. یکی از مزایای رنگ سفید و رنگ های روشن و کاربرد آنها در دیزاین منزل ایجاد فضایی بزرگ و دلباز و نیز روشن تر اشاره نمود. برای طراحی این بخش از منزل می توانید از رنگ سفید و همچنین در کنار و ترکیب با رنگ های دیگر استفاده کنید که این کارگیری می تواند موجب بزرگتر و روشن تر به نظر رسیدن آن شود. بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازمآرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت میشوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک میتوان چروکها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری میکند.

مطابقت مقیاس مبلمان به مقیاس یک اتاق بسیار مهم است.

kitchen decorationفرض کنید مبلمان صورتی رنگی را که در فروشگاه بسیار زیبا به نظر میرسد خریدهاید و به منزل منتقل کردهاید، حال میبایست طراحی چیدمان منزل را با توجه به آن انجام دهید. ین ایده که به دلیل خالی بودن فضای خانه طراحی دکوراسیون منزل را با مبلمان شروع کنید فقط منجر به انتخابهای اشتباه بعدی میشود. بهترین کار این است که دکور کردن منزل و خرید لوازم مورد نیاز برای آن را از اتاقهای خواب و کار خود آغاز کرده، سپس به پذیرایی بیایید و برای اجزای مورد نیاز آن تصمیم بگیرید. مطابقت مقیاس مبلمان به مقیاس یک اتاق بسیار مهم است. یک کاناپه عمودی به راحتی میتواند زیبایی یک اتاق کوچک را درهم بکوبد و صندلیهای سرگردان میتوانند در یک اتاق بزرگ گم شوند. قبل از اینکه شروع به طراحی دکوراسیون منزل کنید، طول و عرض هر اتاق که قصد دکور کردن آن رادارید، اندازهگیری کنید. در این اندازه گیری ارتفاع سقف و عناصری که میتوانند سر راه وسایل و اثاث شما قرار گیرند مانند ستونها، راهپلهها، رادیاتورها و…

بسیاری از اتاقها دارای کانونهای داخلی هستند. برای مثال: یک پنجره بزرگ با یک منظره، یا یک شومینه. اگر اتاق شما یک مرکز کانونی داخلی نداشته باشد، میتوان آن را ایجاد کرد. اگر میخواهید از یک اتاق برای مطالعه استفاده کنید، میتوانید قفسه کتاب را نقطه کانونی خود در نظر بگیرید. همچنین میتوانید از یک قطعه بزرگ از آثار هنری یا یک آیینه بزرگ به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. هنگامیکه نقطه کانونی را پیدا میکنید، اطراف آن تزئین کنید و از رنگ اصلی آن در عناصر بقیه اتاق استفاده کنید. استانداردهای اندازهگیری در طرح دکوراسیون بسیار مهم است و جزو بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون داخلی است. مطمئن شوید که تابلویی که بالای مبل خود آویز میکنید بیش از دوسوم اندازه مبل نباشد. یک فرش بزرگ کل سطح اتاق را میپوشاند، اما به یاد داشته باشید که باید فاصله ۱۲ تا ۱۸ سانتیمتری از گوشه دیوارها خالی بماند. این موضوع در طراحی، فضای منفی نامیده میشود؛ که ناحیهای است که توسط المانهای زیادی اشغال شده باشد.

kitchen decorationاین سبک تلفیقی از سبک صنعتی و روستایی است که طرفداران خاص خود را دارد. جالب بودن سبک روستیک این است که بیشتر از طبیعت الهام گرفته شده است. در دکوراسیون داخلی روستیک فضای داخل را مانند فضایی باز دکور میدهند. از رنگ سفید در دیوارها زیاد استفاده میکنند. استفاده از چوب، فلز، چرم و پوست در این سبک بیشتر به چشم میخورد. اکسسوریهای این سبک معمولا صنایع دستی محلی را به نمایش میگذارد. سبک ساحلی همانطور که نامش پیداست، از خانهها و فضاهای داخلی شهرهای ساحلی الهام گرفته است. این سبک در شهرهای ساحلی طرفداران زیادی دارد. در این سبک از رنگهای آبی، سبز و سفید بیشتر به کار برده میشود. استفاده از متریال ساحلی مانند حصیر در کفپوش، ظروف چوبی و… بسیار به چشم میخورد. گل و گیاه نیز در این سبک جایگاه ویژهای دارند. این نوع سبک، سبکی تجملگرایانه به شمار میرود که از وسایل هنری در دکور آن اغلب استفاده میشود. تابلوها در این سبک از دکوراسیون داخلی، اصل و گران قیمت هستند.

kitchen decorationباتوجه به نقوش و طرح های حکاحکی شده روی مبلمان کلاسیک، برای ساخت این مبل ها از چوب های مقاوم و بادوام استفاده می شود که در ماندگاری طولانی مدت مبلمان کلاسیک اثر می گذارد. انتخاب پارچه استفاده شده در مبل کلاسیک باید با دقت زیادی انتخاب شده و با تناسب زیادی با دکوراسیون و وسایل تزئینی منزل داشته باشد. معمولا پارچه های استفاده شده در این مبل ها گران قیمت، نفیس هستند و در طرح های متنوع مناسب با سبک مبل به کار می روند. به طور مثال از رنگ های معتدل و خنثی مثل خاکستری و کرم برای مبل ها استفاده کنید که جذابیت آن را دو چندان می کند. ترکیب رنگ هم ایده خوبی است؛ به طور مثال ترکیب دو رنگ آبی تیره و سبز یا رنگ بنفش و طلایی می توانند طرح های جالبی باشد که موجب جذابیت بیشتر مبلمان شما می شود. ست مبلمان کلاسیک بهتر است چنده نفره باشد؟

شاخه های نوری می تواند نور طبیعی یا انواع لوسترها باشد.

kitchen decorationنقش هر یک از آنها در زیبایی دکوراسیون داخلی غیر قابل انکار است. رنگ مبلمان، 30 درصد از فضای داخلی را تشکیل میدهد که باید با دقت بیشتری انتخاب شود تا همخوانی آن با رنگ دیوارها و اکسسوریها رعایت شود. سبک مبلمان هم باید با سبک سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند اکسسوری، طرح دیوارها، کف و غیره هماهنگ باشد. قاب عکس و تابلو روح زنده برای هر خانه است. اگر از آنها با رعایت تناسب استفاده شود، ارمغان آن به روح و سبک کلی خانه، صمیمیتی چند برابر خواهد بود. تابلوهای نقاشی، عکسهای معروف، تابلوهای خوشنویسی، تابلو فرشها و بسیاری از موارد دیگر که بسته به سلیقه و هماهنگی با دکور منزل باید باشد، گزینههای پیشنهادی خوبی برای زیبایی منزل به شمار میروند. نور و روشنایی از جمله فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی به شمار میروند. شاخه های نوری می تواند نور طبیعی یا انواع لوسترها باشد. نکته: تمامی مواردی که در بالا به آن از شاخه های نوری به آن اشاره شد، همگی در ایجاد یک فضای زیبا، دلفریب و منحصر به فرد نقش به سزایی دارند.

  1. تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد
  2. سفید گچی
  3. از وسایل هنری برای تغییر دکوراسیون منزل کمک بگیرید
  4. از دیوار متحرک کمک بگیرید
  5. انتخاب متریال برای فضاهای داخلی
  6. کمک گرفتن از نور
  7. از درهای آکاردئونی استفاده کنید
  8. مؤسسه طراحی داخلی بریتانیا

kitchen decorationهمچنین می توانید برای پوشش کف آشپزخانه از کفپوش ها و پوشش هایی با طرح چوب استفاده کنید. منظور از بافت در خانه، همان پارچه هایی است که در جای جای خانهی شما به کار رفته اند. از پارچه مبل گرفته تا پادری خانه، بافت آن محسوب می شود. انتخاب بافت های مناسب می تواند زیبایی را به خانهی شما بیاورد. همچنین به کار بردن بافت های ناهماهنگ، باعث شلوغ دیده شدن فضا می شود. اگر می توانید سبک طراحی مورد نظر خود را برای فضای داخلی خانه مشخص کنید، نصف راه را رفته اید! یک قانون ساده، استفاده از همان سبک بیرونی خانه یا نمای خانه است. یک سبک انتقالی یا ترانزیشنال با بیشتر سبک های معماری منزل مطابقت دارد. این سبک از طراحی، ترکیبی از مدرن و سنتی است. سبک دکوراسیون منزل انتقالی شامل استفاده از چوب های تیره ، سنگ ، رنگ های خنثی، گلی، آبی نفتی و سبز زیتونی به عنوان رنگ های برجسته است. مبلمان این سبک نسبتاً ساده است اما دارای طرح های زیاد می باشد.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از طراحی ورودی اتاق خواب ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.